Csokoládés "tart" torta

Sokszor megkapom azt a kérdést, hogy "Miért nem tanultál cukrásznak?" A válaszom egyszerű erre, azért, mivel ez csak egy hobbi. Mindig is szerettem sütni, egyfajta kikapcsolódást jelent számomra, ha alkothatok a konyhában. Ez nem csak desszerteknél, hanem bármilyen egyéb más ételnél is igaz. Mindig van valami "furcsaság" amit éppen kigondolok, felvázolom a Férjemnek, és vagy azt mondja, hogy igen ez zseniális, vagy kissé furcsán nézve közli, hogy ezt elképzelni nem tudja. Utóbbi esetben ő is beszáll az ötletelésbe, majd összedolgozva létrehozunk valami olyat, ami aztán biztosan a kézzel írott receptes könyvünkben végzi.

Viszont van az a pillanat, amikor tortát sütök. Valami furcsa megszállottság ez részemről, hiszen akik közel állnak hozzám, azokat szinte minden alkalommal szeretek meglepni valamilyen egyedivel, ami éppen bevillant a buksimba. Most éppen a legjobb barátnőmnek készült egy "tart" torta, amit életemben először sütöttem meg, viszont úgy gondolom, hogy nem utoljára. Lesz még bőven mit gyakorolni ezzel a típusú tortával kapcsolatban, hiszen közel sem lett tökéletes kinézetre, ízre viszont annál jobban sikerült.


Alapvetően ez egy linzertésztából készült tortaféle lenne, bár közel sem a hagyományos torta jelzőt lehet rá illetni. Általában vagy valamilyen szám formában, vagy szív formában szokták ezt megalkotni a profik. Elsőre én csak simán kör alakban gondolkodtam, később lesz ez még majd tovább gondolva is.

A tészta receptet egy Miadéle bloggernél találtam, mégpedig PetRonKa's free kitchen blogján. Így azt most nem is írnám le Nektek, nézzetek be Verához, szuper receptjei vannak. A krémben viszont már nem az ő tippjeit használtam fel, hanem oda már a saját kis kencémet kevertem ki.


Vaníliás mascarpone krém:

  • 500 g mascarpone 
  • 500 ml cukrászhab
  • 2 mk. vanília aroma
  • 4 ek. porcukor
  • 3 tk. piros ételfesték

Elkészítés:

  • A cukrászhabot habrerővel kemény állagú habbá verem, majd beteszem a hűtőbe addig, míg a többi hozzávalóval foglalkozom. A mascarpone-t az aromával, és a porcukorral kihabosítom. Figyeljetek rá, hogy teljesen egynemű, krémes massza legyen belőle. Ha kevésnek gondoljátok bele a porcukrot lehet még rakni bele (én mindig kevesebb cukorral készítem a krémeket, nem nagyon bírjuk a nagyon édes verziókat). Ezután óvatosan összeforgatom a felvert tejszínhabbal a mascarpone-s masszát. Szintén addig, míg szép, egynemű krém nem lesz a végeredmény. Két részre osztom. Egyszer lesz egy 3/4 -es rész, amibe belekeverem a 3 tk. ételfestéket, ugyanis ez fog menni a lapok közé, ez lesz a dominánsabb szín. A maradék 1/4 krémbe pedig éppenhogy csak egy csepp piros ételfestéket rakok, ennek csak igen halvány rózsaszínnek szabad lennie. Míg a sötétebb krémmel dolgozok, addig a kevesebb krém megy a hűtőbe. Habzsákba töltöm a sötétebb rózsaszín krémet, és laponként elkezdem megtölteni. Egy lapon három sor krém lesz, pici "kupacokat" nyomok a tésztákra, kissé megcsavarva. Semmilyen plusz formafejet nem használtam hozzá, csak a zsáknak a végén vágtam picit nagyobb lyukat. Amikor megvan egy lap teljesen, mehet rá a következő, és kezdődik az egész folyamat előről. Nekem összesen négy lapom lett, így három sor sötétebb krém ment bele, míg az utolsónak a tetejére a világosabbat raktam, illetve a maradék pici sötétebb krémmel is dekoráltam még rá egy picikét. A krémre plusz díszítésnek raktam töltött kekszet, illetve különböző csokoládékat, valamint tejcsokoládé drazsét is. 
  • FONTOS! Amikor készen vagytok a tortával, akkor mindenképpen menjen azonnal hűtőbe. Minimum 24 óra kell neki, míg a lap elkezd megpuhulni a krémtől, viszont ha 36 órát vártok vele, csak még finomabb lesz. A lényeg, hogy a linzertésztánk teljesen átpuhuljon. 

A végeredmény igazán nagyon tetszett mindenkinek, nekem pedig boldog lett tőle a lelkem. Annyira szeretem nézni az arcokat, mikor meglátják a tortákat, hogy ez újra és újra azt erősíti meg bennem, alkotnom kell. Még ha csak hobbi szinten is, ez egyszerűen szerelem! Erre nincs mentségem. 

Ha tetszett a poszt, kérlek osszátok meg, és lájkoljátok a blog facebook, illetve instagram oldalát. 

Ölelés, 

Ilus




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Social Share Icons