Gombás csirkebrassói

Ha egyetlen egy fajta zöldséget kéne választani abból a rengetegből, ami létezik a világon, akkor a gombát választanám. Nagyon sokáig nem voltunk jó viszonyban, de ma már nincs olyan formája, amit ne fogyasztanék szívesen. Legyen sütőben sütve, rántva, levesnek elkészítve, bárhogyan jöhet.

Először 2015-ben ettem gombát a barátaink esküvőjén. Azt is csak azért, mert a Drágám mondta, hogy kósoljam meg, igazán nincs semmilyen veszteni valóm. Ez a gombás étel akkor rántott gomba volt. Annyira megszerettem, hogy mire a mi esküvőnk jött 2017-ben, akkora már mi is felírtuk a sültes tál egyik résztvevőjének, hiszen nem akartuk kizárni azokat a vendégeket sem, akik esetleg nem esznek húst.

A 2015-től 2017-ig terjedő időszakban pedig ismerkedtem tovább eme finom zöldség különböző formáival. Itt szembesültem a brassóival is. Vagyis ami azt illeti, brassóit már ettem előtte is, csak nem úgy, ahogy a Férjem tanulta az Anyukájától az elkészítését. Őszintén szólva egyáltalán nem is gondoltam volna, hogy ebbe az ételbe gomba megy, pláne nem azt, hogy sonka, meg szalonna is. Nekem ezek mindig kimaradtak, hiszen ebben a formában még sosem ettem. Aztán mikor az Életem először megfőzte ezt nekem, szinte tátva maradt a szám. "Hogy hagyhattam ki ezt én eddig?" - tettem fel eme kérdést a kóstolás után. Azóta erre a mai napig nem tudtam válaszolni.


A brassóihoz általában sütőben sült krumplit szoktunk tálalni, valahogy ezzel a körettel adja a legjobb ízélményt. Amióta megvettük az új otthonunkat, és már nem gázsütőnk van, hanem elektromos, azóta szinte olajat nem is használok. Most már 1 liter olaj nem megy el egy hónap alatt, amire igazán nagyon büszke vagyok. Maga a légkeveréses fokozat egy áldás. Egyébkként a szervezetünk is nagyon díjazza ezt a változást, és már nem is készítenék olajban mondjuk sült krumplit. Annyira más íze van, de mégis meg van még mindig a nagy betűs SÜLT KRUMPLI érzet. 


Hozzávalók a brassóihoz:
  • 1 egész csirkemell (50-60 dkg)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 5 dkg szalonna
  • 15 dkg sonka (igazából bármilyen, amilyet szerettek)
  • 1 konzerv gomba (ha nem konzerv, akkor pedig 3 nagyobb fej)
  • bors
  • chilipor
  • pirospaprika (csak a színezés kedvéért (nem kell, hogy domináljon benne))

Hozzávalók a sütőben sült krumplihoz
  • Fejenként 3 darab közepes méretű burgonya

Elkészítés:
  • A szalonnát kis kockákra vágjuk, majd kipirítjuk. Kiszedjük a lábasból egy papírtörlőre.Mehet bele az apróra vágott sonka, ezt is kipirítjuk, kiszedjük. Az edényben maradt zsírba tesszük az apróra vágott hagymákat és üvegesre pirítjuk (először ugye a vöröshagyma, majd kicsit később a fokhagyma). Mehet rá a gomba, és a fűszerek. A csirkemellet kis kockákra vágjuk, majd a gombás, hagymás, fűszeres alaphoz adjuk. Átkeverjük, és annyit vizet adunk hozzá, ami ellepi a husit. Hagyjuk főni, közben párszor megkavarjuk. Ha már kezd eltűni róla a víz, de még nem főtt meg teljesen a husi, akkor adjunk még hozzá egy picit, mindig csak annyit, hogy ne kapjon oda, de ne is levest csináljunk belőle. A végeredménynek egy krémesen szaftos finomságnak kell lennie. 
  • A krumplit felkockázom, átmosom, sütőpapírra rendezem, és 150 fokon 45-50 percig légkeverésen sütöm. 

Nagyon szeretjük, mivel gyors, nem pepecselős, de mégis igazán különleges finomság. Ebből a mennyiségből nekünk mindig két napra való adag van, viszont a krumplit azt mindig frissen sütöm hozzá. Az valahogy úgy a legjobb! 


Szeretitek a brassóit? 

Hogyan szoktátok elkészíteni? 

Ha tetszett a poszt, kérlek osszátok meg, és lájkoljátok a blog facebook, illetve instagram oldalát. 

Ölelés,

Ilus

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Social Share Icons