Szendvicskrém - Cottage Cheese

Egy ráérős reggelen előtör belőlem az, hogy muszáj elkezdeni pepecselni, és valami olyan reggelit készíteni, amit esetleg még nem ettünk, vagy csak egy kicsit bonyolultabb procedúra övezi. Mindig is nagyon szerettem a szendvicsekbe/szendvicsekre készült krémeket, legyen az egy egyszerű házi fűszerezésű vajkrém, körözött, vagy akár tojáskrém. Utóbbi abszolút nagy favorit, bár abból is ezer meg egy féle verzió létezik. Szerintem, hogyha rákerestek a böngészőben a tojáskrém szóra, tuti, hogy nagyon sok találat lesz, na meg két egyforma recept biztos nem lesz. Mondjuk ez annyira nem is baj, hiszen sokfélék vagyunk, sokféle ízléssel, és mindig próbálunk mindent a saját szájízünkre faragni.

Említettem nektek legutóbb a grillezett tofuról szóló posztban, hogy szemezek egy ideje a cottage cheese-el a Lidl áruház polcain, de valamiért sosem landolt a kosaramban. Aztán a tofun való fellendülés után végül csak beadtam a derekamat. És tudjátok milyen jól tettem? Olyan zseniális kencét kevertem ki, hogy nocsak.


Azt azért hozzá kell tenni, hogy előtte magában is megkóstoltam, mielőtt bármibe is belekevertem volna, hiszen még egyenlőre akkor nem is bíztam benne, hogy nekem ez egyáltalán ízleni fog e. Jelentem finom! Egy kis internetes nézelődés után láttam,hogy ezt más országokban túró helyett használják, bár én ezt nem kifejezetten mondanám annak. Persze, darabos, tényleg kicsit túrós szerű a kinézete, de az íze abszolút nem hajaz rá. Nekem kicsit inkább sajtos az összhatás, de mégis elég semleges az íze. Legközelebb lehet, hogy csak befűszerezem, és úgy fogom fogyasztani, de most nagyon tovább gondoltam ezt az egészet. Mondhatnám, hogy egy tojáskrémet készítettem én is, de az nem lenne teljes mértékben igaz. Jó persze, van benne főtt tojás, de attól ez még nem lett tojáskrém.



Hozzávalók a szendvicskrémhez:

  • 10 dkg cottage cheese
  • 2 db főtt tojás
  • 1 ek. tejföl
  • 1 ek. majonéz
  • 2 gerezd reszelt fokhagyma
  • só és bors ízlés szerint
  • 3 dkg reszelt gouda sajt

A kihűlt főtt tojásokat villával megtöröm, majd hozzáadom a cottta cheese-t, és még egyszer átnyomkodom. Hozzáadom a reszelt sajtot. Ezután megy bele a tejföl, a majonéz, a reszelt fokhagyma, és a fűszerek, majd egyneműre kikeverem. Pirítósra kenve tálalom. 

Mivel nagyon szeretjük az ilyen szendvicsre/szendvicsbe rakható kennivalókat, ezért jó pár ilyenem van még leírva a kézzel írt kis receptes könyvembe. A legközelebbi szendvicskrémes posztban hozok Nektek egy extra fűszeres körözöttet. Nagyon-nagyon fűszeres, de tényleg! A pohár tej az alap lesz mellé, de akkor is megéri. 


Ettetek már cottage cheese-t?

Mennyire szoktatok szöszölni szendvicskrémekkel?

Ha tetszett a poszt, kérlek osszátok meg, és lájkoljátok a blog facebook, illetve instagram oldalát. Köszönöm!

Ölelés,

Ilus

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Social Share Icons