Rántott répa, hagymás fűszeres burgonyával

Meg van az a pillanat, amikor csak nyugodtan nézelődtök vásárlás közben, majd megláttok valamit, amit csak úgy beraktok a kosárba (jó lesz majd alapon valamire), aztán utána azzal szembesültök, hogy mégis áll már egy hete a hűtőben, és mégsem kéne kidobni? Nos, így jártam Én a répával. Érdekes történet a miénk, de azóta ebben a formában szívesen fogyasztom.

Tudni kell, hogy Én meg a répa egyébként nagyon nem ápolunk/ápoltunk jó viszonyt. Se gyerekként nem voltam érte odáig (semmilyen formában nem voltam hajlandó megenni), se felnőttként, egy darabig. Ám, ahogy telnek az évek, úgy változik az Én ízlésem is, és egyre több mindent eszek meg, amire egyébként rá se bírtam volna nézni. Felnőtt fejjel való gondolkodás, vagyis Ilus módi: "Ha jó illata van, akkor biztosan finom is". Eddig ez egyébként teljesen bevált! :)

Kezdődött azzal, hogy megkóstoltam először a coleslaw salátát, és rájöttem, hogy igenis nagyon finom. Szembesültem vele, hogy: "De hát ebbe répa van!", sőt, ráadásul még nyersen is van benne. A kezdeti sokk után, próbálkoztam vele csak simán önállóan, de úgy azt mondtam, hogy ez nem nekem való, és meghagyom a nyusziknak.

Egy darabig ebben a szemléletben maradtam, hogy a salátába reszelve megeszem, de máshogy nem szeretnék vele próbálkozni (abszolút elzárkóztam a gondolattól is, hogy másmilyen formában répát egyek valaha is (egyébként még a levesben főtt verziót sem díjazom)).

Ezekután pedig jött egy sugallat, - mikor is nem volt elég az itthon lévő cukkini, amit paníroztam - hogy mi lenne, ha a répát is bepaníroznám, ha már ott van a hűtőben??? Hiszen magyarok vagyunk, a magyarok pedig mindent is ki tudnak rántani. Ugye hallottatok már a rántott csokikról például? A hideg is futkos a hátamon még a gondolattól is. Ezzel az alaptézissel nekivágtam ennek a furcsa ötletemnek, amiből végül egy zseniális étel lett kifejesztve.


A hagymás fűszeres burgonya, amit a rántott répa mellé készítettem, az a fajta köret, amit már nagyon régóta ebben a formában szoktam megsütni. Ugye a burgonyának számtalan elkészítési módja van, csak az én tarsolyomban legalább 30 féle recept lapul. Ez egyébként szintén saját találmány, ebben a formában még sehol sem láttam/ettem.


Hozzávalók a rántott répához (2 fő részére):
  • 1 db nagy sárgarépa
  • 1 tojás
  • zsemlemorzsa
  • liszt
  • tej 

Hozzávalók a fűszeres burgonyához (2 fő részére):
  • 3 db közepes burgonya
  • 1 db közepes lilahagyma
  • 1 db közepes vöröshagyma
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg szalonna
  • bors
  • őrölt piros paprika

A répát meghámozzuk, majd hosszában vékony szeletekre vágjuk. Ezt kivételesen nem kell besózni, és pihenni hagyni. Egyből lehet panírozni. Én a tojásba szoktam egy kis tejet is rakni, nekem úgy sokkal finomabb a végeredmény. Panírozás után hűtőbe rakjuk egy fél órára, és hagyjuk pihenni egy kicsikét. Pihentetés után kevés olajon megsütjük.

A burgonyákat szintén meghámozzuk, majd vékonyabb gerezdekre vágjuk. A hagymákat (lila és vörös) félbe vágjuk, majd vékony csíkokra felszeleteljük, a fokhagymát pedig összenyomjuk. A burgonyákat és a hagymákat a vajazott tepsibe rendezzük, rárakjuk a fűszereket, a tetejére pedig felszeleteljük a szalonnát (extra ropogósra füg sülni). 160 fokon légkeverésen 60 percig sütjük. 

Igazából ennyi lenne az egész. Egy roppant egyszerű és gyors ebéd, vagy vacsora, illetve ha csak némi nassolnivalóra vágytok, akkor ha még vékonyabbra vágjátok a répát (oké kicsit pepecsebb már azt panírozni)  kész a tökéletes rágcsa egy film mellé. Fogjuk rá, hogy némileg egészséges verzió, de mégse olyan mintha egy zacskó bármilyen rágcsát betolnátok. 

Köszönöm, hogy elolvastátok!

Ölelés,

Ilus

2 megjegyzés:

  1. Hú, nagyon jól hangzik és nagyon jól néz ki. :) Már meg is vettem hozzá a répát. Remélem annyira fog ízleni, mint ahogy gondolom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm Zsuzsi! :)
      Remélem ízleni fog! Kíváncsian várom majd a véleményed. Ha gondolod küldj képet is nyugodtan mail-ben.
      Köszönöm, hogy írtál!

      Törlés

Social Share Icons