A tökéletes omlett

Létezik a tökéletes omlett? A válaszom igen, létezik. Bár attól függ, hogy hogyan szeretitek. Sokféle módon elkészíthető, na meg ugye mindenkinek más az ízlése, főleg akkor, ha tojás sütéséről van szó. Ez is olyan egyébként, mintha burgonyát sütnénk, hiszen azt sem lehet két egyforma módon, na meg azt sem mindenki szereti egyformán.

Régen, még kislányként gyakran volt a reggeli "egybetojás", amit egyszerűen imádtam. Drága nagymamám hívta így, na meg hívja így a mai napig is, számára az omlett szó eléggé újszerű. Akkor még csak a natúr verziót fogyasztottam, ami azt jelentette, hogy tojás, tej, só, és ezt olajon megsütjük. Azóta viszont rengeteg saját ötlet is jött, és már omlettek tárházát tudhatom magaménak. Egyébként ez amolyan "mi van a hűtőben?" stílusú étel, hiszen lényegében ez a fogás bármilyen hozzávalót elbír. Mondjuk még édesen nem készítettem, kicsit bizarrnak is tartom, de soha nem mondjuk azt, hogy soha.

A titok az egészben annyi, hogy minimális olajon kell extrém lassan sütni az omlettünket. A konkrét hozzávalókat a tojás+tej+sajt hármaon kívül mindenki maga határozza meg, hiszen mint említettem, ebből a finom reggeliből ezerféle verzió létezik. Nekem ebben éppen most a tojások felverése után került fekete és fehér őrölt bors illetve felvágott. Volt, hogy már raktam bele hagymákat, paprikát, uborkát, de szoktam kukoricát, borsót, vagy éppen az előző nap megmaradt grilhusit is beleszeletelni. Nahát, és máris ebből is megint egy maradékentéses poszt lett. Milyen fura is ez, ha belegondoltok. Hiszen lényegében, amit a hűtőben találunk, és abban a formában már nem szeretnénk megenni, de mégis csak felhasználjuk valamilyen másik étel elkészítéssére, az már maradékmentés, nem igaz?



Nekem egy különös vagy inkább furcsa mániám sajnos, hogy mindent extrémen megsütve szeretek. Legyen ez akár egy omlett (mint ahogy a képen is láthatjátok (extrém piros)), valamilyen hús, vagy csak egy süti, szeretem, hogyha tökéletesen át illetve meg van sütve. Bár erre például már sokan mondták nekem, hogy nekik ez már meg van égetve. Nekem az égett fogás azért más kategória, de ki hogyan szereti megsütni az ételeket. Ahány ház, ugye annyi szokás, tartja a mondás.




+ Tipp (még kétféle fogyasztási mód) :

  • Hogyha megsütitek az omlettet, picit hűlni hagyjátok, és felszeletelitek, akkor tökéletes szendvicsalapanyag lesz belőle. A kenyeret megpirítjátok, fokhagymás görög joghurttal megkenitek, majd erre megy a szeletelt omlett, végül egy kis saláta majd a másik szelet pirítós (ha még extrábban akarjátok tolni, akkor a  salátalevél tetejére is megy még a fokhagymás joghurtból) és kész az extra szendvics. Pepecselős reggeleken idális nyammognivaló, és tökéletesen meg tudja alapozni a napotokat. 
  • Ha pedig zabpelyhet is tesztek bele, és hagyjátok egy kissé puhulni sütés előtt, akkor lényegében egy lepény jellegű finomság lesz a végeredmény, amit tetszés szerint megtölthettek. Gondolok itt némi salátalevél, sonka, feta sajt trióra. Miután megsült az omlett, ráhalmozzátok ezeket a mennyei hozzávalókat, és feltekeritek. Persze ilyenkor csak egy alapot érdemes sütni (tojás+tej+trappista sajt+só+bors) hogy ne legyen túl sok az összhatás. 

Ha tetszett a poszt, kérlek osszátok meg, és lájkoljátok a blog facebook, illetve instagram oldalát. 

Köszönöm!

Ölelés,

Ilus

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Social Share Icons